Services

 

Bezorgservice
Laat uw gezondheid (tijdelijk) te wensen over? Hebt u daarbij speciale geneesmiddelen nodig? En kunt u niet zonder specifieke hulp- en verbandmiddelen? Service Apotheek staat ook in moeilijke periodes graag voor u klaar! Uw gezondheid is onze drijfveer. Waar nodig zoeken wij in samenspraak met andere zorgverleners naar goede oplossingen voor specifieke problemen.
Wilt u gebruikmaken van thuisbezorging van uw genees- en/of hulpmiddelen? Neem dan contact met ons op via 010 501 74 10 of apotheekpoortugaal@ezorg.nl.

Werkdagen van 13.00 tot 17.30 uur

Spreekuren
Wilt u graag meer weten over uw geneesmiddel(en), over uw ziektebeeld of over hulpmiddelen? Ga langs bij uw Service Apotheek of maak een afspraak voor het spreekuur. In een persoonlijk adviesgesprek vertellen zij u graag meer over uw genees- of hulpmiddelen en beantwoorden zij al uw vragen.

Reisadvies
Plannen om op vakantie te gaan? Om die vakantie te laten slagen is het belangrijk dat u zich goed voorbereidt. Uw Service Apotheek helpt u daar graag bij. Want of u nu naar het buitenland gaat of in Nederland blijft, de advisering gaat gewoon door. Hieronder volgen enkele tips om u op weg te helpen.
 
Reisapotheek

  • Is uw reisapotheek in orde? Vraag uw Service Apotheek om advies.
  • Controleer de houdbaarheid van uw geneesmiddelen.

Diarree

  • Diarree kan de werkzaamheid van geneesmiddelen (zoals ‘de pil’) of een chronische ziekte (bijv. diabetes) beïnvloeden; informeer vooraf bij uw Service Apotheek hoe u moet handelen.

Geneesmiddeloverzicht

  • Neem een overzicht mee van de geneesmiddelen die u gebruikt. Uw Service Apotheek kan u een geneesmiddelenpaspoort aanbieden, waarop al uw geneesmiddelen worden ingevuld. Ook belangrijk als u een arts bezoekt (in binnen- en buitenland).

Schengenverklaring
Voor geneesmiddelen die vallen onder de Opiumwet (bijv. diazepam, oxazepam, methadon, morfine, methylfenidaat en fentanyl) geldt:

  • Neemt u deze geneesmiddelen mee op reis naar één van de Schengenlanden, dan heeft u een Schengenverklaring nodig.
  • Neemt u deze geneesmiddelen mee op reis naar een land buiten het Schengengebied dan moet u daarvoor toestemming vragen bij de ambassade of het consulaat van het land waar u heen gaat. Informeer bij uw Service Apotheek.

Tijdverschil

  • Houd bij verre reizen rekening met het tijdsverschil; hierdoor kunnen andere inname- of spuittijdstippen noodzakelijk zijn.

Menstruatie tijdens vakantie?

  • Soms kan een menstruatie ongelegen komen; met behulp van een anticonceptiemethode kunt u de menstruatie verschuiven. Informeer bij uw Service Apotheek.

Vervoer geneesmiddelen

  • Neem uw geneesmiddelen mee in uw handbagage. Zo hebt u uw geneesmiddelen in noodgevallen bij de hand en het voorkomt problemen bij het kwijtraken van de bagage.
  • Voor geneesmiddelen (bijv. insuline) die koel bewaard moeten worden, zijn bij uw apotheek speciale koeltasjes verkrijgbaar.

Ga voor een persoonlijk advies langs bij apotheek Poortugaal.


Medicijnen afhaalservice

Bent u niet in de gelegenheid uw medicatie binnen onze openingstijden af te halen of wilt u niet in de apotheek wachten op uw medicatie? Wij bieden u de mogelijkheid om via onze nevenvestiging Apotheek Rhoon uw medicatie in de afhaalkluisjes te plaatsen.De afhaalkluisjes bevinden zich in de Albert Heijn (Julianastraat 37) in Rhoon. U kunt binnen de openingstijden van Albert Heijn (ma-do en zat 8-20 uur, vrij 8-21 uur en zondag 12-17 uur) uw medicatie afhalen via onze afhaalkluis.

Wat moet u daar voor  doen?
Als u gebruik wilt maken van onze afhaalkluis kunt u zich inschrijven bij onze apotheek en dient u in het bezit te zijn van een mobiele telefoon. U ontvangt een gratis sms-bericht met de vermelding van uw afhaalcode, zodra uw medicijnen voor u klaarliggen. Met deze code heeft u toegang tot uw geneesmiddelen. De voordelen:

  • Geen wachttijden.
  • U bepaalt wanneer het u uitkomt om uw medicijnen op te halen.

Wilt u eenmalig gebruik maken van de afhaalkluis, dan kunnen wij dat ook voor u regelen.

Wat kan er niet in het kluisje?

  • Geneesmiddelen die in de koelkast bewaard moeten worden.
  • Producten met afmeting groter dan een schoenendoos (bv incontinentiemateriaal).

Deze (genees)middelen kunt u binnen onze reguliere openingstijden bij de balie afhalen.

Hoe werkt  onze afhaalkluis?

1. Inschrijven
U vult uw gegevens in op het inschrijfformulier in de apotheek en u tekent voor akkoord voor de gebruikersovereenkomst. U dient er voor te zorgen dat onze apotheek altijd uwjuiste mobiele telefoonnummer heeft.

2. Geneesmiddelen klaarzetten
Na verwerken van het recept wordt chronische medicatie de volgende werkdag voor u klaargezet in de afhaalkluis. Wanneer u een recept heeft die dezelfde dag afgeleverd moet worden, dan zullen wij daarvoor zorgen. Als u gebruik maakt van onze herhaalservice kan deze medicatie ook in de kluis worden geplaats.

3. Afhaalcode SMS-bericht
U ontvangt een gratis SMS-bericht dat uw geneesmiddelen opgehaald kunnen worden. In het SMS-bericht wordt een afhaalcode aan u verstrekt. Een tweede bericht wordt verzonden 24 uur voordat de eindtijd verstrijkt. Na 72 uur wordt uw geneesmiddel uit het kluisje gehaald en kunt u het in de apotheek ophalen tijdens de openingstijden.

4. Geneesmiddelen ophalen uit de afhaalkluis
Volg de instructies op het scherm van de afhaalkluis. Zorg dat u uw afhaalcode bij de hand hebt. Let op: U kunt maar één keer het kluisje openen met de gegeven afhaalcode, zorg er dus voor dat u al uw geneesmiddelen uit het kluisje pakt.

De afhaalkluis is gebruiksvriendelijk. Wilt u uitleg hebben voordat u het gaat gebruiken, vraag het gerust in de apotheek.

Medicatiebegeleiding
Mocht u na het halen van uw medicatie uit onze uitgifteautomaat nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Uw apotheker is met zijn team gespecialiseerd in geneesmiddelen. Met alle vragen over uw geneesmiddelen kunt u bij ons terecht. Zoals: welke soorten geneesmiddelen zijn er, hoe werken ze, hoe gebruikt uze, wat zijn de bijwerkingen, enzovoort. Daarnaast controleren wij iedere keer als u een nieuw geneesmiddel komt halen of het voorgeschreven geneesmiddel past bij uw gezondheidssituatie en wel samengaat met de geneesmiddelen die u eventueel al gebruikt. Waar nodig, nemen wij contact met uw arts op.